Har du fremdeles ikke logget deg inn på Min idrett?


Heldigvis har mange fått til å logge seg inn i Min idrett allerede!

Vi har imidlertid fått tilbakemeldinger fra noen om at de ikke får det til.

Her er «oppskriften» til deg som sliter/ har slitt med Min idrett.
  1. Du kan fremdeles velge å betale fakturaen på vanlig måte ved å benytte KID og betale til Buypass-kontoen som står oppført
    Faktura blir sendt som epost til alle registrerte epostadresser på idrettsutøveren. Han/ hun kan ha flere epostadresser registrert, f.eks. en epost mor og 2 eposter for far.
    Vær oppmerksom på at du ikke skal betale til en av ØHILs gamle/ vanlige bankkonti.
    Fakturaen blir sendt fra medlemskap@ohil.no og overskriften på eposten er «Betalingsinformasjon fra Øvrevoll Hosle IL»
  2. Betaling via Min idrett krever pålogging -> https://minidrett.nif.no
    1. Logg inn med brukernavn og passord hvis du vet hva det er
    2. Førstegangs registrering i Min idrett
      Velg ny bruker (høyre hjørne øverst)
      Registrer nasjonalitet, navn, personnummer og mobilnummer
    3. Hvis du har registrert deg tidligere, men ikke husker brukernavn og passord:
      Klikk på «Glemt brukernavn / passord?»
      Velg gjerne SMS for å få tilsendt éngangskode på mobilen.
      Skriv inn mobilnummeret ditt og du fil få tilsendt en 4-sifret kode.
      Ved neste steg skal du opprette et passord. Husk å merke deg hva brukernavnet ditt er.
  3. Når du er innlogget har du oversikt over hele din idrettsprofil.

    1. Begynn med å oppdatere adresser og evt. annen informasjon som ikke stemmer. Spesielt viktig her er epostadresse.

    2. For foreldre/foresatte er det en stor fordel å legge til sine barn som familiemedlemmer. Man kan da behandle alle faktura samlet på sin egen profil.

  4. Klikk på «Legg til familie». Her er det tre måter:
    1. Foreslåtte: Min idrett foreslår familiemedlemmer basert på medlemmer som har samme epostadresse som deg registrert.
    2. Eksisterende profil: Her kan du skrive inn epostadressen til et familiemedlem som ikke har samme epostadresse registrert som deg. Vedkommende må akseptere forespørselen før han/hun blir lagt inn som familiemedlem. Dette gjelder nok for samboere, og ikke barn som ikke har egen epost.
    3. Nytt familiemedlem: Fyll inn navn og fødselsdato og medlemmet skal dukke opp.
    4. Du kan nå administrere familiemedlemmer via fanene under «Min profil».
      VIKTIG! Hvis du ikke får opp dine barn ved et av disse alternativene, ta kontakt med medlemskap@ohil.no så skal vi hjelpe deg!
  5. Betaling av faktura gjennom Min idrett
    1. Når du har fått lagt inn alle familiemedlemmer kan du behandle alle utsendte fakturaer.
      1. Klikk på «Betaling» øverst til høyre.
      2. Under fanen «Betaling» er alle ubetalte faktura oppført. Under fanen «Betalingshistorikk» kan du se alle betalte faktura.
      3. Sjekk at faktura stemmer. Det er to måter å betale på; enten i nettbank eller bankkort:
        Hvis du vil betale fakturaen i nettbanken, klikker du på PDF-ikonet under «Faktura».
        Hvis du vil betale fakturaen med bankkort, klikker du på knappen «Bekreft og betal».