Én gang rett etter sommeren og én gang rett etter juleferien sender vaktsjef i håndballstyret hos oss ut vaktlister for en halv sesong av gangen. Det er primært årgangsleder som er ansvarlig for å tildele roller og vakter, men et tips fra oss er å finne en foresatt i gruppa som tar seg av logistikken rundt dette. Jo flere i foreldregruppa vi klarer å engasjere – jo mindre blir det på hver enkelt.

Årgangsleder / vaktansvarlig på årgangen, fordeler så vaktene på foresatte til utøverne i laget. Dukker det opp saker og ting som gjør at enkelte foresatte er hindret fra å delta plikter disse selv å bytte internt / finne erstatter.

Årgangsleder / vaktansvarlig har ansvaret for å distribuere rutiner og arbeidsoppgaver til de rette vedkommende. Denne siden skal inneholde alt dere trenger av informasjon. Vi ber deg derfor distribuere lenken til dem som skal ha vakt.

Bemanning

  • Kampvert bemannes med én person
  • Sekretariat bemannes med to personer
  • Kiosken bemannes med to personer
  • Billettsalg bemannes med én person

Hovedtrener(e) og årgangsansvarlige er unntatt fra å stille som hallvakt. Dette fordi disse legger ned mye tid ellers i hverdagen for at ditt barn skal ha det gøy med håndball!

Oversikt brukernavn, passord og koder i Hoslehallen

ArtikkelBrukernavn / NavnPassord / kode
KodebrikkeN/A3474
NettverkHoslehallenhandballohil
PCN/AOhil2018!
TurneringsadminØvrevollohil2018
GarasjeN/A1809

NB! Koder og passord skal ikke deles med andre enn dem som skal ha hallvakt.

Om foresatte lurer på hvorfor de må ha hallvakt

På spørsmål fra foresatte om hvorfor de får tildelt hallvakt er svaret fra håndballgruppen følgende:

I ØHIL Håndball jobber vi hver dag for øke kvaliteten i vårt tilbud. Dette koster penger… Hos oss er det ingen felles dugnader med salg av sokker, dopapir eller tennbriketter til inntekt for klubben. For at vi skal klare å holde aktivitetsavgiftene våre nede er vi nødt til å se på andre inntektskilder – og det er her egne arrangementer kommer inn.

Det spilles kamper i Hoslehallen og Eikelihallen nesten hver helg gjennom sesongen – fra morgen til kveld. For at våre lag skal få utøve sporten sin og oppleve idrettsglede på parketten krever det at vi tar på oss jobben med å sikre rammene rundt kampene. Også besøkende skal oppleve at vi ivaretar deres trygghet og forventninger og da trenger vi at de foresatte i ØHIL Håndball bidrar.

Tusen takk for at du bidrar inn mot fritidsaktivitetene til barn og unge i vårt lokalmiljø!

Kiosk

Vi jobber med en ny løsning i forbindelse med Kiosk under våre arrangementer i Hoslehallen. Likevel må vi per nå forholde oss til den lille kiosken på tribunen.

En av faktorene til at vi i ØHIL Håndball kan ha lave treningsavgifter er kiosken i Hoslehallen. Dugnadstimer her, med gode salgshelger – bidrar stort!

Salg i kiosken

I kiosken tilbyr vi per i dag vafler og kaker som ansvarlig årgang stiller med, samt div mat og kald/varm drikke. Med vakt i kiosken har du ansvaret for å selge disse varene og se til at det kiosken er så “pen og innbydende” som mulig.

Ordning & reda:
Alle skuffer og skap i kiosken, samt relevante hyller på lageret, er merket med hva de skal inneholde. Vennligst følg denne merkingen så vil kiosken forbli et ryddig sted over tid.

Vaffelrøre og kaker:
Tas med av ansvarlig årgang.
For mer informasjon om baking/matvareforberedelser les her ->

Resterende kioskvarer:
Dette er allerede kjøpt inn av ØHIL Håndballstyret, og må tilberedes av kioskvakten.
Varene ligger på lageret bak kiosken (noen varer kan også ligge i fryseren), og under en kioskvakt må man løpende fylle på i kiosken med det som måtte mangle.
Se Vipps-lenken under for hvilke varer dette gjelder.

Meny:
Kioskens meny inkl priser finner du i Vipps-appen ved å gå hit: https://qr.vipps.no/28/2/05/031/8pfK2jAtM

Det er også satt opp Vipps QR-koder flere steder på tribunen og ved inngangen.

Åpning/stenging av kiosken

Har du første eller siste vakt i kiosken er det litt ekstra du må gjøre:

Første vakt for dagen:

  • Åpne kiosken og gitterporten (elektrisk hev/senk bryter på innsiden av kioskdøra, ta av hengelås først)
  • Sett ut den store kassen for pant foran kiosken slik at publikum kan kaste pant oppi her, og ikke i søpla.
  • Start tidlig med kaffekoking og vaffelsteking, slik at dette er klart når første publikummere kommer.
  • Fyll på varer fra lageret dersom dette trengs. Både det som skal i kjøleskapet, samt tørrvarer.

Siste vakt for dagen:

  • Ta inn den store kassen for pant og sett denne inni kiosken. Du kan ta med deg dagens pant og pante den til inntekt for laget ditt 🙂 Hvis ikke setter du sekken med pant på lageret og legger i ny sekk i pantekassen.
  • Fyll på varer slik at kiosken er klar til neste gang.
  • Vask og rydd slik at neste kioskvakt får en hyggelig start på sin kioskvakt.
  • Senk gitterporten og sett på hengelås. Elektrisk hev/senk bryter på innsiden av kioskdøra.
  • All søppel samles i sekker og søppelsekkene fra kiosk (og sekretariat) skal kastes i miljøhuset i enden av nedre parkering.
  • Lukk og lås kiosk og lager

Tilbakemeldinger ang kiosken

For at kiosken skal være så bra som mulig både for kioskvaktene og for publikum ønsker vi å vite hva som kan forbedres:

  • Mangler det varer eller andre ting i kiosken?
  • Er vaffeljernet ødelagt?
  • Er det rengjort dårlig?
  • Evt andre ting Håndballstyret bør vite om?

Send oss i så fall en epost og fortell:

arrangementhandball@ohil.no