Akademiet

Her finner du info om ØHIL-Akademiet som ØHIL Fotball driver. Dette er for 7 til 12 år, altså de som går på barneskolen.

HVA ER AKADEMIET? 

Akademiet er et tilbud etter skoletid for spillere i årskullene 2009-2014. Tilbudet følger skoleruta. Alle trenerne på akademiet har vært gjennom prøve-økter og kurs i regi av klubben, og vi sikrer dermed god kvalitet. Hvert kull har en årgangsleder fra klubbens heltidsansatte trenere (Anders, Felix, Erlend, Håvard, Lotte) som er tett på kullet og leder øktene sammen med flere trenere.  

Tilbud om akademi er til alle spillere, uavhengig av nivå. Vi stiller høye krav til å høre på treneren, være en god medspiller, vise god innsats, og ha et ønske om å lære. På øktene våre kan alle forvente seg at treneren er godt forberedt, alle barna blir sett og føler seg trygge, og alle får utfordringer tilpasset sitt nivå. Øktene vil være tema-baserte og tar utgangspunkt i vår skoleringsplan som snart er klar. 

ANTREKK 

Alle ØHIL-spillere som betalte treningsavgiften for sommeren 2020 fikk muligheten til å få gratis t-skjorte fra ØHIL. De som ikke fikk gjort dette kan kjøpe t-skjorta (Rigel) for 200 kr i ØHIL-sjappa. https://sjappa.ohil.no/produkt/rigel-kort-macron/  

Vi ønsker at alle på akademiet (og på alle andre ØHIL-treninger) har ØHIL-tøy synlig på overkroppen, og hvis man ikke har genser/jakke, så kan t-skjorta brukes ytterst slik at vi alle ser like ut. Om man har fullt ØHIL-antrekk så er selvsagt det helt topp.  

KAMPER 
Vi planla akademikamper fra november, men Koronaen stoppet dette. Vi håper å få til akademikamper i løpet av vinteren. Dette vil foreløpig være inkludert i prisen, og så vurderer vi omfanget etter hvert.   

VARIGHET  
Denne perioden varer fra 5.januar (uke 1) til og med 26.mars (uke 12), noe som betyr 11 komplette uker etter at vinterferien er tatt bort. 

PÅMELDING OG PÅMELDINGSFRIST 
Påmelding gjøres via Superinvite: https://www.superinvite.no/#/invitation/32b683d9d8e73d3eeb6bf08fe0817402 

Fristen for påmelding er 28.desember for å være med fra 5.januar. Hvis en melder seg på etter fristen blir oppstart uken etter. 

SPOND 

Vi benytter oss av Spond til innkalling av økter. I påmeldingen får dere et spørsmål om gruppekode, og det er viktig at alle legger seg til i gruppen. Alle ligger automatisk som påmeldte når man har meldt seg på akademiet og blir kalt inn til øktene som er bestilt. Der skal også forfall meldes senest 12.00 samme dag ved å melde seg av økta. 

ENDRE BESTILLING OG OPPSIGELSE 

Hvis det underveis i perioden er ønske om å bytte dag, så kan Lotte ordne det. Ønsker dere å øke antall dager underveis i perioden kan dere lage en ny bestilling. Ønsker dere å redusere antall dager må Lotte slette bestillingen og dere må opprette en ny med riktig antall dager. 

Oppsigelse må sendes til lotte@ohil.no før påfølgende betaling den 5. hver mnd. Det er også mulighet for refusjon hvis det trengs å avbryte påmeldingen. 

PRIS AKADEMIØKT, TRANSPORT OG TILSYN ETTER ØKT 
Pris for økten tar utgangspunkt i 120 kr per økt. Det er 11 uker denne perioden. 
Man betaler beløpet over tre mnd (5. januar, 5. februar og 5. mars), og trekket skjer automatisk. 
Månedlig trekk for 1g/uke: 440 kr 
Månedlig trekk for 2g/uke: 880 kr 
Månedlig trekk for 3g/uke: 1320 kr 
Dette er inkludert registreringsgebyr. 

Pris for transport er 45 kr per gang. 180 kr i mnd inkludert registreringsgebyr.  

Pris for tilsyn etter økt frem til 16.30 er 30 kr per gang. 120 kr per mnd for en dag i uka. 

For Grav 2012-2014 har vi redusert prisen for akademi, grunnet at de ikke har tilbud om SFO fotball slik de andre skolene har. Når dere skal melde på velger dere hovedproduktet der det står Grav 2012-2014 på produktet. Det gjelder både for økt og transport.  

Vi understreker at vi søker fritidsstipend til Bærum kommune dersom man har utfordringer med å betale avgiftene. Søknad kan gå direkte til klubbsekretær hanne@ohil.no der man i e-posten gir klubben fullmakt til å søke fritidsstipend. Søknaden trenger ikke å begrunnes. 

TID OG STED 
Øktene mandag-torsdag vil være 14.45-16.00. Fredager for 2012 er økta 13.30-14.45.

Alle øktene i denne perioden vil være på Ferd Arena, Hosle. 

OPPMØTE FØR?  
Det er fullt mulig å komme på Ferd Arena lenge før økta starter for å trene ekstra, og vi oppfordrer til dette. Vi skjønner imidlertid at alle ikke kan det pga skole, evt transport. Man kan oppnå mange tusen berøringer ekstra med ballen i uka hvis man har et par timer med ballen alene eller med en partner. Og vi låner selvsagt ut baller ved behov. Vi vil fremover lage noen tips og hjemmelekser som spillerne kan jobbe med utenom organisert trening.  

HVILKE DAGER SKAL VI VELGE? 
Her er en oversikt over hvilke dager som er for hvilke kull. Alle har mulighet til å velge 1-3 dager. Dagene står i prioritert rekkefølge. Det betyr at hvis dere skal velge 1 dag, så velger dere den første dagen. Er det ikke mulig av ulike årsaker, så er de andre dagene også mulig.  

G/J2014 (Anders): Tirsdag, mandag 

G/J2013 (Anders): Tirsdag, mandag 

G/J2012 (Felix, Lotte): Fredag (13.30-15.15), onsdag, torsdag 

G2011  (Håvard): Torsdag, mandag, tirsdag 

G2010 (Erlend): Mandag, torsdag, onsdag 

G2009 (Håvard): Torsdag, tirsdag, mandag 

J2011 (Lotte): Tirsdag, torsdag, mandag 

J2010 (Lotte): Onsdag, tirsdag, mandag 

J2009 (Lotte): Mandag, torsdag, tirsdag 

For ivrige spillere er det mulig å være med et eldre kull hvis ikke deres kull har økt den dagen som er ønskelig. Ta kontakt også finner vi ut av det.  

TRANSPORT OG TILSYN 
Vi tilbyr transport med Maxi-Taxi alle dager. Taxi-sjåføren henter på skolen slik at de rekker økt (senest 14.30, tidligere hvis flere turer). De må selv være klare på hentestedet før tiden. Spillere fra Eikeli og Bekkestua ønsker vi helst at kommer seg til Hosle på egenhånd, hvis det er mulig. På fredager (2012) vil de bli hentet rett etter skoletid. Info om hentetid og sted vil komme når listene er klare. 

Etter økt er ferdig 16.00 (14.45 fredager) vil vi tilby tilsyn ute frem til 16.30. Det vil være en eller flere tilsynsvakter som har ansvar for barna i ballbingen frem til de blir hentet. De kan da fortsette å spille fotball til de blir hentet. Ved kaldt/dårlig vær kan vi benytte garderobene på klubbhuset til tilsyn. 

Kontakt Lotte Steen, ansvarlig for akademiet ved spørsmål på lotte@ohil.no eller 94783931.