Heldigvis har mange fått til å logge seg inn i Min idrett allerede!
Vi har imidlertid fått tilbakemeldinger fra noen om at de ikke får det til.
Her er «oppskriften» til deg som sliter/ har slitt med Min idrett.
- Du kan fremdeles velge å betale fakturaen på vanlig måte ved å benytte KID og betale til Buypass-kontoen som står oppført
Faktura blir sendt som epost til alle registrerte epostadresser på idrettsutøveren. Han/ hun kan ha flere epostadresser registrert, f.eks. en epost mor og 2 eposter for far.
Vær oppmerksom på at du ikke skal betale til en av ØHILs gamle/ vanlige bankkonti.
Fakturaen blir sendt fra medlemskap@ohil.no og overskriften på eposten er «Betalingsinformasjon fra Øvrevoll Hosle IL» - Betaling via Min idrett krever pålogging -> https://minidrett.nif.no
- Logg inn med brukernavn og passord hvis du vet hva det er
- Førstegangs registrering i Min idrett
Velg ny bruker (høyre hjørne øverst)
Registrer nasjonalitet, navn, personnummer og mobilnummer - Hvis du har registrert deg tidligere, men ikke husker brukernavn og passord:
Klikk på «Glemt brukernavn / passord?»
Velg gjerne SMS for å få tilsendt éngangskode på mobilen.
Skriv inn mobilnummeret ditt og du fil få tilsendt en 4-sifret kode.
Ved neste steg skal du opprette et passord. Husk å merke deg hva brukernavnet ditt er.
-
Når du er innlogget har du oversikt over hele din idrettsprofil.
-
Begynn med å oppdatere adresser og evt. annen informasjon som ikke stemmer. Spesielt viktig her er epostadresse.
-
For foreldre/foresatte er det en stor fordel å legge til sine barn som familiemedlemmer. Man kan da behandle alle faktura samlet på sin egen profil.
-
- Klikk på «Legg til familie». Her er det tre måter:
- Foreslåtte: Min idrett foreslår familiemedlemmer basert på medlemmer som har samme epostadresse som deg registrert.
- Eksisterende profil: Her kan du skrive inn epostadressen til et familiemedlem som ikke har samme epostadresse registrert som deg. Vedkommende må akseptere forespørselen før han/hun blir lagt inn som familiemedlem. Dette gjelder nok for samboere, og ikke barn som ikke har egen epost.
- Nytt familiemedlem: Fyll inn navn og fødselsdato og medlemmet skal dukke opp.
- Du kan nå administrere familiemedlemmer via fanene under «Min profil».
VIKTIG! Hvis du ikke får opp dine barn ved et av disse alternativene, ta kontakt med medlemskap@ohil.no så skal vi hjelpe deg!
- Betaling av faktura gjennom Min idrett
- Når du har fått lagt inn alle familiemedlemmer kan du behandle alle utsendte fakturaer.
- Klikk på «Betaling» øverst til høyre.
- Under fanen «Betaling» er alle ubetalte faktura oppført. Under fanen «Betalingshistorikk» kan du se alle betalte faktura.
- Sjekk at faktura stemmer. Det er to måter å betale på; enten i nettbank eller bankkort:
Hvis du vil betale fakturaen i nettbanken, klikker du på PDF-ikonet under «Faktura».
Hvis du vil betale fakturaen med bankkort, klikker du på knappen «Bekreft og betal».
- Når du har fått lagt inn alle familiemedlemmer kan du behandle alle utsendte fakturaer.