ØHIL Fotball på Sandar Cup

ØHIL Fotball ønsker at alle barnelag fra det året de fyller 9 år og til og med 12 år deltar på Sandar Cup. Gjerne om man deltar som ungdommer også.

I 2023 er cupen 11.-13.august, og frist for påmelding er søndag 14.mai.

Alle lagene må selv melde seg på. Siden ØHIL deltar med så mange lag, så gir Sandar Cup i 2023 ett gratis A-deltakerkort til hvert lag som melder seg på.

Vi har laget noen maler og erfaringsdokumenter som hvert årskull kan laste ned og bruke. Se disse nederst i artikkelen.

Oppskrift på deltakelse i Sandar Cup (kan også brukes til andre cuper/reiser):

  1. Sørg for at man har en cupansvarlig i kullet og at han/hun har med seg noen flere i en cupkomite. Se roller i ØHIL her.
  2. Informer alle om cupen via årshjulet til kullet og legg det inn som arrangement i spond så fort som mulig etter 1.november året før.
  3. Lag en avstemning i spond som en veiledende påmelding i løpet av vinteren (gjerne med frist 1.mars) for å få et bilde på hvor mange som vil være med. Her må også estimert kostnad ligge (se beskrivelse av dette i vedlegg nedenfor).
  4. Kartlegg hvilke trenere/lagledere som er med på cupen. Det må være minst én trener og en lagleder per lag med på cupen, og gjerne en tredje person som bidrar til logistikk og ivareta alt rundt overnatting, mat med mer. Kostnaden for trenere/lagledere spres ut over hele laget/kullet, slik at alle spillerne betaler for at disse gjør denne jobben.
  5. To uker før påmeldingsfristen på lagspåmelding går ut har man en intern påmelding med betaling. I 2023 bør man ha påmelding i kullet 1.mai. Da rekker man å telle opp og melde på lag til cupen.
  6. Alle spillerne betaler beløpet til sin lagkasse i ØHIL. Økonomiansvarlig i kullet må opprette en lagkasse til kullet dersom det ikke er gjort. Det gjøres ved å sende mail til hanne@ohil.no (ØHILs klubbsekretær) med info om kull og kontaktperson. Kullet får et vippsnummer man kan overføre penger til.
  7. Når man melder på lagene til cupen, så kan man legge inn hanne@ohil.no i tillegg til egen mailadresse, så betaler Hanne lagsavgiften og deltakerkortene fra lagkontoen.
  8. Cupansvarlig følger opp at alle som skal delta har betalt.
  9. Ved økonomiske utfordringer, så sender man mail til anders@ohil.no og gir ØHIL fullmakt til å søke fritidsstipend. Spilleren slipper da å betale for cupen.
  10. Meld på antall lag i god tid innen fristen.
  11. Hvis man må trekke et lag kan dette gjøres gratis innen påmeldingsfristen.
  12. Spillere som blir skadet/syke, må bruke egen forsikring for å få tilbake penger.
  13. Sørg for god samkjøring til og fra Sandefjord samt at man har biler nok til å komme seg til kampene i Sandefjord.
  14. Sørg for å kommunisere en pakkeliste tidlig.
  15. Noen har fått noen bedrifter til å sponse like hettegensere/t-shorter til alle spillerne i kullet. Det oppfordrer vi til om noen har den muligheten.

For spørsmål så kan man kontakte Kristin Nessa (J2012 Grav) på kristin.nessa@gmail.com / 97085771 eller Didrik Amezquita (J2010 og J2012 Hosle) på didrikmail@gmail.com / 91815004 for erfaringer og tips.

Her er forslag til dokumenter som kan brukes av kullene.

Budsjettmal

Pakkeliste spillere

Pakkeliste til laget for trenere

Dokumenter fra 2022 som J2010 lagde:

Huskeliste cupansvarlig

Infoskriv

Kjøreplan – gjennomføring