G2006 på kampleir i Langesund

G2006 dro med sin store tropp til Langesund og spilte fire kamper mot Langesund og Stathelle. Trenerne Geir Harald Smith (GH) og André Bekkemoen hadde uvuderlig støtte fra Sigurd Hytterød, Terje Gausel og Øyvind Myklebust.
Her er rapport skrevet av trenerteamet GH og André.

Fredag 10.mars satte gutter 2006 kursen for Langesund for en helg med både trening og kamper. Det var knyttet stor spenning for oss i trenerteamet til hvor vi sto etter at den siste måneden med trening hadde vært meget god.

Vel innlosjert på Quality hotell med 26 spillere, tre foreldre og to trenere ble fredagskvelden brukt i hotellets badeland, samt til felles pizza og sosialt samvær før det ble tidlig kvelden på oss alle grunnet en lang lørdag som ventet oss.

Lørdag morgen var det en del trøtte tryner som kom til frokost klokken 0745, men alle var på plass og stemningen var god. Etter frokost ventet spillermøte for begge lagene hvor det ble gått gjennom hva vi i trenerteamet tenkte i form av belastning og spilletid for de to kampene vi skulle spille på lørdag.

Lag 1 skulle i aksjon først og møtte helgens vertskap Langesund. Langesund hadde alt på stell og lånte oss alt vi trengte av utstyr til kamp og trening gjennom helgen, og ordnet både lunsj og middag til oss på klubbhuset på lørdag. Vi håper å gjengjelde tjenesten og at de kommer på besøk til oss i løpet av året.

Dette var første kamp i år hvor vi ikke stilte med et blandet lag fra gruppe 1 og 2, og det var også første kamp med nytt system og spillestil. Så både trenere og gutta var spente på hvordan dette kom til å se ut. Med omganger på 25 min så var det en 1.omg som bar preg av at det var to lag som ikke kom ordentlig i gang. Og lagene gikk til pause på stillingen 0-0 etter at hjemmelaget hadde hatt et visst spillermessig overtak. Bare et par min ut i 2.omg så skulle kampens første mål komme, men dessverre for oss, så var det Langesund som gikk opp i en 1-0 ledelse etter en overgang hvor vi mister ballen sentralt i banen og ikke klarer å hente oss inn igjen. Herfra og resten av kampen hevet vi oss og var det spillemessige beste laget. Utligning til 1-1 kom ca 5 minutter etter at vi ble liggende under og ble satt inn av Mathias Myklebust. Etter utligningen fortsetter vi å være det beste laget og skaper noen små farligheter, og 3 min før slutt så kommer 2-1 scoringen av Jacob Breyholtz etter en corner.

Etter kampen så bekrefter gutta at det var en uvant måte å spille på, og at det var mye nytt å forholde seg til.  Mest å hente har vi nok på å ikke stresse gjennombruddet så mye når vi kommer til siste tredjedel av banen, for her ble vi for direkte veldig ofte. Frispilling bakfra var vi gode på, og vi kom oss ofte høyt i banen med ballen. Gutta viser også gode holdninger når de havner under og det er aldri snakk om å henge med hodet. Så alt i alt fikk vi absolutt mye ut av kampen med at vi fikk klare bilder på hva vi skal jobbe videre med, også er det jo alltid moro å vinne fotball kamper.

Ny kamp følger rett etterpå da lag 2 skulle i aksjon mot Stathelle 2. Det skulle vise seg å bli en tøff fysisk batalje mot et lag som ikke la noe imellom.  Ingen av lagene fikk noe klart overtak i starten av kampen og det var gjennom hele 1.omg en jevn batalje. Etter pause så skapte Stathelle et par store sjanser, mens vi slet med å komme til farligheter i andre enden. Vi jobbet oss etter hvert bedre inn i omgang, og etter 42 minutter så kom kampens eneste mål signert Leo Rostrup som spilte sin første fotballkamp for året.

Gutta og trenere var meget fornøyd med innsatsen. Laget viste en kjempegod moral og topp innsats. Sterkt også at det var første gang i år at et G2006-lag holdt nullen. Selv om det ble seier, så var det enighet i at vi må bli bedre på å få flere spillere med i angrep for å kunne skape flere sjanser, og at det skal jobbes med fremover. Men alt i alt var dette en meget god kamp av 2.laget.

Med 2 av 4 kamper unnagjort var det en fornøyd gjeng som spiste pasta til lunsj på klubbhuset til Langesund før det ble en liten tur på hotellet for å slappe av inn mot de neste kampene.

Mens man ventet på oppmøte for kamp nr 3 for dagen, så var det også noen som benyttet muligheten til å bivåne at Liverpool gikk på et 1-0 tap noe som gjorde at dagen så langt var perfekt resultatmessig 😊.

Lag 1 hadde avspark klokken 1500 mot Stathelle 1. Stathelle spilte tøft og noen ganger over grensen. Gutta våre skal ha kjempe skryt for aldri å miste fokus eller bli med på tullet som motstanderen holdt på med. Vi tok raskt tak i kampen og startet målkalaset med 2 mål i løpet av de første 10 min og ga oss ikke før vi hadde satt inn 7 mål og vi tok en meget komfortabel 7-1 seier. Breyholtz (4) Myklebust (2) og J. Gausel scoret målene.

Dagens siste kamp skulle bli tøff for våre gutter, etter en lang dag hvor flere hadde fått småsmeller og skader var vi nede på få spillere tilgjengelig til lag 2 sitt møtte med Langesund. Med litt hjelp fra slitne ben fra lag 1 fikk vi stablet på bena nok spillere til å gjennomføre. Men det be en tøff kamp som endte med tap 8-1. Men her også skal det sies at det var ingen som ga opp underveis å det ble lagt ned en ordentlig innsats fra gutta.

Dagen ble avsluttet med gryterett til middag på klubbhuset, og vi må bare takke Langesund for en fantastisk service gjennomhelgen. Vel tilbake på hotellet så hadde gutta fri resten av kvelden. Noe som var velfortjent etter en meget god og lang dag for hele gruppa.

Søndag morgen fikk gutta sove ut og trengte ikke møte til frokost før 0945, så bar det tilbake til rommene for å pakke og sjekke ut av hotellet. Men helgen var ikke helt ferdig enda, for det gjensto en treningsøkt før man kunne sette seg på bussen hjem.

Det var mange som rynket litt på nesa og klaget litt når vi ga beskjed om at det skulle trenes til tross for slitene ben og hoder. Men responsen som ble vist på feltet var meget god og begge gruppene gjennomførte en meget god økt som imponerte oss i trener teamet. Etter en enkel lunsj med brødskiver og frukt var det en sliten gjeng som satte seg på bussen hjem søndag ettermiddag.

Det er på sin plass med litt skryt etter denne turen, og vi starter med Sigurd Hytterød som har organisert og lagt opp hele turen. Far Gausel og Myklebust som var med hele helgen og stilte opp på alt gutta trengte. Til slutt skal det sies at dette var en utrolig fin gjeng å være på tur med. Dette kullet består av gutter som rett og slett er hel ved. Vi trenere gleder oss til fortsettelsen og forhåpentligvis til flere turer sammen med gruppa.