I ØHIL Fotball er det, med ca. 1600 aktive fotballspillere, mye utstyr i omløp på våre anlegg. I tillegg får hvert lag utdelt drakter og annet nødvendig utstyr fra klubben årlig.

Drakter til kamp

Alle spillere i klubben, fra det året de fyller 8 år, får utdelt drakt som brukes på kamper. Draktene leveres inn etter endt sesong, og det er ny utdeling i forkant av neste (siden mange trenger ny størrelse).

ØHIL Fotball sitt styre har vedtatt at vi ikke skal kjøpe inn nye drakter på grunn av manglende sponsorer, samt at nåværende utstyrsavtale nærmer seg slutten – uten at vi vet om den blir forlenget eller ikke.

Drakter bestilles til laget/kullet i sin helhet, og det skjer på epost til andreas@ohil.no. Dersom noen trenger å bytte størrelse, eller hente flere drakter – så bestilles også dette på epost til Andreas.

Alle spillere må selv kjøpe shorts og strømper. Fra 2023 så spiller ØHIL i blå shortser.

Utstyr til kamp

Alle barnelag får utdelt følgende:

  • – Ett medisinskrin med innhold. Trenger man påfyll av innhold, kan dette hentes på klubbhuset.
  • – Ett par med keeperhansker.
  • – Fotballnett
  • – Vester og kjegler

Det er viktig at utstyret oppbevares trygt og tørt hos én ansvarlig for hvert lag. Utstyr skal IKKE settes inn i bodene. (Gjelder kun barnelag)

Drakter, medisinskrin, keeperhansker, vester, kjegler og baller skal leveres inn igjen etter sesongslutt. Har man mistet noe, så dekkes tapet av lagets lagskasse, ut i fra følgende satser:
Drakt: 250,- per stk.
Ball: 200,- per stk.
Overtrekksvest: 50,- per stk.

Utstyrsboder på banene

Vi har utstyrsboder på alle våre baner. Her oppbevares fotballer, kjegler og vester tilhørende ungdom- og seniorlagene våres. Det er veldig mange som benytter seg av utstyret i bodene, og det er derfor helt vesentlig at man behandler utstyret på en god måte.

Kodene til bodene er det bare trenere og lagledere som skal ha tilgang på, og det er bare voksne som skal ta inn/ut utstyr fra disse. Ingen spillere skal vite koden.

Prosedyrer for utstyr

  • – Alle tar ut det antall nett de trenger på økten. Om du deler ballnett med noen, avklar hvor mange de andre trenger.
  • – Alle teller antall fotballer før hver økt.
  • – I etterkant skal samme antall fotballer inn igjen i boden.
  • – Ingen fotballer skal ligge løst. Alle skal i ballnett, og disse henges på knagger.
  • – Vester henger ryddig og vi har samme antall på hver hank. Det er 8-10 vester per hank.
  • – Kjegler plasseres på hyllene, og skal stå sortert etter farge på pinner.
  • – Dersom man skal levere utstyret videre til en ny treningsgruppe, så skal utstyret være ryddet og talt opp til den neste økten skal starte. De som tar over utstyret får da beskjed om hvor mange fotballer det ligger i nettene.
  • – Det er også ofte noen som benytter utstyret i forkant av dere. Vær i forkant med dem, og avtal hvor utstyret skal overleveres.

Dersom man møter en uryddig bod, så er det fint om man bruker noen minutter på å rydde opp. Gi deretter beskjed til klubben, så kan vi ta det videre med de som brukte boden i forkant.

Vi har alle et felles ansvar for at utstyrsordningen og uryddige boder ikke blir et irritasjonsmoment i hverdagen. Si fra til andre, dersom du ser at noen ikke tar vare på utstyret i henhold til punktene over.

Komplett oversikt over innhold i våre boder, og oversikt over hvem som bruker hvilken bod, ligger i dette dokumentet: